"Jak mnie to wkurza"- Nacjonalizm

Jestem nacjonalistą. Moja ojczyzna jest dla mnie najważniejsza, z poszanowaniem innych narodów i religii. Jestem dumny ze swoich bohaterów, lecz do ONR-u mi raczej daleko. Nacjonalizm dziś stanowi obelgę za sprawą głównie środowisk zbliżonych do Gazety Wyborczej. Ja jestem dumny z bycia nacjonalistą. Jestem dumny, że mogę być Polakiem.

Dlaczego nazywanie kogoś nacjonalistą dziś stanowi atak ? Głównie dlatego, że jest postawiony znak równości między nacjonalizmem, a faszyzmem. Po części są temu winni nasi narodowcy palący kukłe żyda, demolujący Warszawę, głoszący hasła antysemickie, jednak to tylko mały kamyczek w oceanie. 

Z raportu OECD wynika, że Polska jest najbezpieczniejszym krajem w Europie. Dziwne skoro tylu ludzi czuje się w naszym kraju zagrożonym... A tak na poważnie uważam, że to wszystko zawdzięczamy naszej tożsamości narodowej. Historia nauczyła nas, aby nie uginać się przed obcymi mocarstwami. Stąd narasta nasza niechęć do Unii Europejskiej.  Z większą dumą nosimy flagę biało-czerwoną niż tą niebieską ze złotymi gwiazdkami. Tak to jest ten ohydny nacjonalizm, jednak to pozwala nam bezpiecznie chodzić po chodnikach miast, kobiety nie muszą zakrywać kostek i czuć obawy, że zostaną napastowane przez islamskiego radykała. I niech tak zostanie. 

Czuję niesmak, gdy ktoś porównuje polski nacjonalizm do niemieckiego, czy włoskiego. W Polsce panuje i panował nacjonalizm chrześcijański. "Polski ruch narodowy, oparty mocno o świadomy katolicyzm, wierny etyce katolickiej, ale zarazem nie angażujący Kościoła w politykę." To jest świadomie przemilczane przez tych dla których ten ruch jest niewygodny.

Na koniec zacytuje Romana Dmowskiego- współtwórce i głównego ideologa polskiego nacjonalizmu: "Katolicyzm nie jest dodatkiem do polskości, zabarwieniem jej na pewien sposób, ale tkwi w jej istocie, w znacznej mierze stanowi jej istotę. Usiłowanie oddzielenia u nas katolicyzmu od polskości, oderwania narodu od religii i od Kościoła, jest niszczeniem samej istoty narodu." Wielu dziś tak samo stara się oderwać tą więź. Jestem pewien, że kiedy to nastąpi, skutki tego mogą być tragiczne.


Brak komentarzy:

INSTAGRAM FEED

@soratemplates